Χθες 1η Νοέμβρη μετά από την υποβολή αιτήματος 25 δημοτών και του πάγιου αιτήματος της Ενωσης συλλόγων Γονέων Παλλήνης,πραγματοποιήθηκε έκτακτο Δ.Σ με μοναδικό θέμα τα ζητήματα παιδείας.Μετά από συζήτηση εκδόθηκε το παρακάτω ψήφισμα το οποίο προτάθηκε από την Ενωση:
Το νερό, η ενέργεια, τα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα, οι δημόσιες υπηρεσίες βγαίνουν στο σφυρί και ξεπουλιούνται όσο-όσο. Στο όνομα της εξοικονόμησης πόρων για την πληρωμή του χρέους, πρωταρχικά δικαιώματα υποβαθμίζονται καθημερινά και ακυρώνονται στην πράξη: το δικαίωμα στην εργασία, στην υγεία, στη μόρφωση, στη στέγη, στον πολιτισμό, το δικαίωμα στον ελεύθερο χρόνο.
Η Παιδεία αποδεικνύεται προνομιακό περιβάλλον για την υλοποίηση αυτής της απάνθρωπης πολιτικής.
Ήδη οι κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών με την πολιτική που ακολούθησαν στον τομέα της Παιδείας είχαν επιφέρει σοβαρά πλήγματα του ρόλου της εκπαίδευσης και του δημόσιου-δωρεάν χαρακτήρα της.
Με την υλοποίηση των κατευθύνσεων της πολιτικής των μνημονίων τα τελευταία χρόνια:
- αμφισβητείται η Παιδεία ως δημόσιο αγαθό
- διογκώνονται οι ανισότητες πρόσβασης στη μόρφωση και οδηγούνται σε αποκλεισμό τα παιδιά των ασθενέστερων οικονομικά στρωμάτων
- απαξιώνονται οι εκπαιδευτικοί και προστίθενται νέοι άνεργοι στους ήδη υπάρχοντες.
Μετατρέπεται έτσι το δικαίωμα στη μόρφωση, δικαίωμα για λίγους.
Καταργήσεις, υποβιβασμοί και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, συγχωνεύσεις τμημάτων με υπεράριθμους μαθητές, οδηγούν σε καταργήσεις οργανικών θέσεων, υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών, μεγάλες ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό και απώλειες διδακτικών ωρών.
Το νηπιαγωγείο με τις μεγάλες ελλείψεις του σε κτιριακή υποδομή και την αδυναμία του να καλύψει όλα τα νήπια, είναι η πρώτη γνωριμία των γονιών με το δρόμο που οδηγεί στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Το ολοήμερο σχολείο και η δημιουργική απασχόληση "όνειρο" ήταν και πέρασε.
Το "νέο λύκειο" είναι ο θεσμός που έρχεται να επικυρώσει τους φραγμούς στη μόρφωση με κοινωνικά κριτήρια, τη βαθμοθηρία, την απαξίωση της μορφωτικής λειτουργίας του λυκείου. Μετατρέπει το λύκειο από την Α’ τάξη σε διαρκές εξεταστικό κέντρο και σε συνδυασμό με τις καταστροφικές αλλαγές στην τεχνική εκπαίδευση, που μετατρέπεται σε φορέα παραγωγής και παροχής φθηνού εργατικού δυναμικού στην " αγορά εργασίας" γυρίζει τη χώρα δεκαετίες πίσω.
Όλα αυτά συμπληρώνονται με την απαξίωση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που με τις τελευταίες απολύσεις του διοικητικού προσωπικού, αντιμετωπίζει ουσιαστικό πρόβλημα λειτουργίας.
Σ’ αυτά τα πλαίσια εντάσσεται και η διαρκής στοχοποίηση και απαξίωση των Ελλήνων εκπαιδευτικών. Μείωση αποδοχών, υποβάθμιση ασφαλιστικών δικαιωμάτων, απουσία ουσιαστικής επιμόρφωσης, εξοντωτικές μετακινήσεις, αύξηση ωραρίου.
Όλα αυτά στο όνομα και με πρόσχημα τον "εξορθολογισμό" του εκπαιδευτικού μας συστήματος και την "αναβάθμιση" της παρεχόμενης μόρφωσης.
Όλοι εμείς απαιτούμε το σχολείο των ίσων ευκαιριών, αποκλειστικά
δημόσιου χαρακτήρα, υποχρεωτικού δωδεκάχρονου χαρακτήρα, με δωρεάν παρεχόμενη
μόρφωση, με πρόσβαση σ’ αυτή για όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς. Δημόσια
δωρεάν Τεχνική/Επαγγελματική Εκπαίδευση μετά το Λύκειο. Αποκλειστικά δημόσια
και δωρεάν Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση.
Μέσα σ’ αυτό το ζοφερό κλίμα που έχει δημιουργήσει η γενικευμένη κρίση που
βιώνει η κοινωνία μας δεν παύουμε να
οραματιζόμαστε και να αγωνιζόμαστε για ένα καλύτερο αύριο, από σήμερα κιόλας.
Διεκδικούμε:
• Διάθεση 5% του κρατικού προϋπολογισμού, για την Παιδεία για το 2014. Ενίσχυση άμεσα με έκτακτη χρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών
• Λύκειο-φορέα γνώσης και όχι εξεταστικό κέντρο προθάλαμο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
• Δωρεάν και ασφαλή μεταφορά των μαθητών προς και από τη σχολική μονάδα με ευθύνη του κράτους. Δωρεάν μετακίνηση όλων το μαθητών σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Η μόρφωση δεν είναι εμπόρευμα για να την
αποτιμάμε με κέρδη και ζημιές!
Είναι δικαίωμα για όλα τα παιδιά
Όλοι μαζί γονείς, εκπαιδευτικοί, τοπική αυτοδιοίκηση και μαζικοί και εργατικοί φορείς μπορούμε να κερδίσουμε και θα κερδίσουμε.
Οι μνημονιακές κυβερνήσεις
των τελευταίων ετών έχουν οδηγήσει τη χώρα μας στη μεγαλύτερη οικονομική κρίση των
τελευταίων δεκαετιών και η πλειοψηφία της κοινωνίας μας υποφέρει βουτηγμένη στη
φτώχεια και στην εξαθλίωση.
Οι απολύσεις σε δημόσιο και
ιδιωτικό τομέα, η απογειωμένη ανεργία, η καταστροφή των μικρομεσαίων
επιχειρήσεων, οι μέχρι εξαθλίωσης μειώσεις των αποδοχών και των συντάξεων του
Δημόσιου Συστήματος Ασφάλισης και των υπηρεσιών Υγείας και Παιδείας συνθέτουν
το ζοφερό περιβάλλον στο οποίο ζούμε.Το νερό, η ενέργεια, τα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα, οι δημόσιες υπηρεσίες βγαίνουν στο σφυρί και ξεπουλιούνται όσο-όσο. Στο όνομα της εξοικονόμησης πόρων για την πληρωμή του χρέους, πρωταρχικά δικαιώματα υποβαθμίζονται καθημερινά και ακυρώνονται στην πράξη: το δικαίωμα στην εργασία, στην υγεία, στη μόρφωση, στη στέγη, στον πολιτισμό, το δικαίωμα στον ελεύθερο χρόνο.
Η Παιδεία αποδεικνύεται προνομιακό περιβάλλον για την υλοποίηση αυτής της απάνθρωπης πολιτικής.
Ήδη οι κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών με την πολιτική που ακολούθησαν στον τομέα της Παιδείας είχαν επιφέρει σοβαρά πλήγματα του ρόλου της εκπαίδευσης και του δημόσιου-δωρεάν χαρακτήρα της.
Με την υλοποίηση των κατευθύνσεων της πολιτικής των μνημονίων τα τελευταία χρόνια:
- αμφισβητείται η Παιδεία ως δημόσιο αγαθό
- διογκώνονται οι ανισότητες πρόσβασης στη μόρφωση και οδηγούνται σε αποκλεισμό τα παιδιά των ασθενέστερων οικονομικά στρωμάτων
- απαξιώνονται οι εκπαιδευτικοί και προστίθενται νέοι άνεργοι στους ήδη υπάρχοντες.
Μετατρέπεται έτσι το δικαίωμα στη μόρφωση, δικαίωμα για λίγους.
Καταργήσεις, υποβιβασμοί και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, συγχωνεύσεις τμημάτων με υπεράριθμους μαθητές, οδηγούν σε καταργήσεις οργανικών θέσεων, υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών, μεγάλες ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό και απώλειες διδακτικών ωρών.
Το νηπιαγωγείο με τις μεγάλες ελλείψεις του σε κτιριακή υποδομή και την αδυναμία του να καλύψει όλα τα νήπια, είναι η πρώτη γνωριμία των γονιών με το δρόμο που οδηγεί στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Το ολοήμερο σχολείο και η δημιουργική απασχόληση "όνειρο" ήταν και πέρασε.
Το "νέο λύκειο" είναι ο θεσμός που έρχεται να επικυρώσει τους φραγμούς στη μόρφωση με κοινωνικά κριτήρια, τη βαθμοθηρία, την απαξίωση της μορφωτικής λειτουργίας του λυκείου. Μετατρέπει το λύκειο από την Α’ τάξη σε διαρκές εξεταστικό κέντρο και σε συνδυασμό με τις καταστροφικές αλλαγές στην τεχνική εκπαίδευση, που μετατρέπεται σε φορέα παραγωγής και παροχής φθηνού εργατικού δυναμικού στην " αγορά εργασίας" γυρίζει τη χώρα δεκαετίες πίσω.
Όλα αυτά συμπληρώνονται με την απαξίωση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που με τις τελευταίες απολύσεις του διοικητικού προσωπικού, αντιμετωπίζει ουσιαστικό πρόβλημα λειτουργίας.
Σ’ αυτά τα πλαίσια εντάσσεται και η διαρκής στοχοποίηση και απαξίωση των Ελλήνων εκπαιδευτικών. Μείωση αποδοχών, υποβάθμιση ασφαλιστικών δικαιωμάτων, απουσία ουσιαστικής επιμόρφωσης, εξοντωτικές μετακινήσεις, αύξηση ωραρίου.
Όλα αυτά στο όνομα και με πρόσχημα τον "εξορθολογισμό" του εκπαιδευτικού μας συστήματος και την "αναβάθμιση" της παρεχόμενης μόρφωσης.
Διεκδικούμε:
• Διάθεση 5% του κρατικού προϋπολογισμού, για την Παιδεία για το 2014. Ενίσχυση άμεσα με έκτακτη χρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών
•
Καμιά διαθεσιμότητα/απόλυση. Διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών για την
κάλυψη όλων των κενών.
• Άμεση λύση στο στεγαστικό πρόβλημα των νηπιαγωγείων και εξασφάλιση της ομαλής τους λειτουργίας.
•
Αναβάθμιση και ομαλή λειτουργία του ολοήμερου σχολείου• Άμεση λύση στο στεγαστικό πρόβλημα των νηπιαγωγείων και εξασφάλιση της ομαλής τους λειτουργίας.
• Λύκειο-φορέα γνώσης και όχι εξεταστικό κέντρο προθάλαμο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
• Δωρεάν και ασφαλή μεταφορά των μαθητών προς και από τη σχολική μονάδα με ευθύνη του κράτους. Δωρεάν μετακίνηση όλων το μαθητών σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Είναι δικαίωμα για όλα τα παιδιά
Όλοι μαζί γονείς, εκπαιδευτικοί, τοπική αυτοδιοίκηση και μαζικοί και εργατικοί φορείς μπορούμε να κερδίσουμε και θα κερδίσουμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου