Γράφει:Μήλια Κόπτη, Δημοτική Σύμβουλος
‘’Παρέμβαση για έναν άλλο Δήμο’’
Συμπεράσματα από την
επιτροπή ύδρευσης.
Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο ήρθαν προς
συζήτηση 492 αιτήσεις δημοτών, για τακτοποίηση λογαριασμών ύδρευσης που
παρέμειναν στα συρτάρια του δήμου για χρόνια, διαιωνίζοντας έτσι τα προβλήματα
με ευθύνη της δημοτικής αρχής και των υπευθύνων. Το τελευταίο διάστημα,
η νεοσυσταθείσα επιτροπή στην οποία συμμετείχα εκ μέρους της παράταξης,
προσπάθησε να βρει άκρη... Φυσικά στάθηκε αδύνατον να ελεχθούν ουσιαστικά όλες
αυτές οι περιπτώσεις. Απαιτείτο άπειρος χρόνος και προσόντα δικηγόρου,
μηχανικού, υδραυλικού και ντεντέκτιβ... ‘Ετσι αναγκαστικά ελέγξαμε ενδεικτικά.
Παρόλα αυτά, φάνηκαν καθαρά τα μεγάλα προβλήματα που υπάρχουν στις διαδικασίες
καταμέτρησης, μηχανογράφησης και αποστολής των λογαριασμών, αλλά και στον
κανονισμό για την ύδρευση. Συγκεκριμένα :
Οι υπάλληλοι που καταμετρούν είναι μόνο τρεις και η ποιότητα της καταμέτρησης έγκειται στην καλή τους διάθεση και μόνο. Το αποτέλεσμα είναι να στέλνονται οι λογαριασμοί με πολύ μεγάλη καθυστέρηση.
Το μηχανογραφικό σύστημα παρουσίαζε πολλές ατέλειες και έκανε συχνά λάθη,που όμως δεν συζητήθηκαν έγκαιρα με την εταιρεία και έτσι την πλήρωναν οι τρεις υπάλληλοι του μηχανογραφικού, που με πολύ κόπο έβγαζαν άκρη.
Πολλές φορές οι χρεώσεις έμπαιναν κατ’ εκτίμηση διότι τα ρολόγια είναι σε λάθος θέση ή μακριά ή σκεπασμένα κ.λ.π. Υπήρξε περίπτωση που υπάλληλος χρέωσε τεκμαρτά και απολύθηκε.
Δεν έγινε καμιά προσπάθεια επικοινωνίας με τους δημότες, ακόμα και σε περιπτώσεις που για τρεις, τέσσερις, πέντε ,έξι, ακόμα και έντεκα -άκουσον, άκουσον- τετράμηνα δηλώνονταν συνεχείς διαρροές
Σε γνωστή διαρροή εκτός οικοπέδου για πέντε τετράμμηνα, ο δήμος αδιαφόρησε αφήνοντας το νερό να τρέχει. Υπήρξαν πολλές περιπτώσεις όπου ο πολίτης, χωρίς να ευθύνεται, αντιμετώπιζε πολύ υψηλά ποσά, αλλά και άλλες όπου πιθανόν οι αιτήσεις ήταν
αναληθείς.
Εμεις, με στόχο το συμφέρον του πολίτη που σέβεται τον εαυτό του, επιζητά το δίκιο του, αλλά και δεν επιδιώκει να εμπλακεί σε αδιαφανείς ρουσφετολογικές-πελατειακές σχεσεις,
Προτείνουμε:
· Συχνότερες και ποιοτικές μετρήσεις και έγκαιρη αποστολή λογαριασμών.
· Μηνιαίος έλεγχος των αιτήσεων τακτοποίησης και επαφή με τον δημότη σε αμφίβολες περιπτώσεις.
· Διαγραφή χρεών σε δημότες που αποδεδειγμένα αδυνατούν να πληρώσουν
· Για βλάβες εκτός οικοπέδου τα έξοδα να αφορούν τον δήμο.
· Τεχνικοί έλεγχοι από τον δήμο σε σοβαρές διαρροές, όπου η ιστορικότητα δεν βοηθάει.
Να μην αρκούμαστε σε απόδειξη υδραυλικού.
· Οχι δεκτή διαρροή πάνω απο τρία τετράμηνα.
Με βάση τα παραπάνω, και για να μην αδικήσουμε κανέναν, ψηφίσαμε λευκό στο Δ.Σ. αφού θέσαμε τα προβλήματα. Στη συζήτηση για τον κανονισμό θα θέσουμε εκ νέου αναλυτικά τις προτάσεις μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου