Απόστολος Βολιώτης
Μέλος Γραμματείας Δημοτικής Παράταξης
Παρέμβαση για έναν άλλο Δήμο
Παίρνοντας αφορμή από τα δημοσιεύματα-σχόλια συνδημοτών μας στον ηλεκτρονικό τύπο της πόλης μας, θα ήθελα να διατυπώσω με τη σειρά μου κάποιες σκέψεις και εκτιμήσεις για όσα συνέβησαν και ειπώθηκαν στην έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Παλλήνης για θέματα Παιδείας της 1ης Νοέμβρη.
Το γεγονός ότι αυτή ήταν η πρώτη συνεδρίαση του Δ.Σ μέσα σε τόσα χρόνια άσκησης της διοίκησης από την σημερινή δημοτική αρχή ,αποτέλεσε αυτό καθαυτό θέμα για πολλά σχόλια όσον αφορά στις προθέσεις του δημάρχου. Για όσους δεν γνωρίζουν, το αίτημα για την πραγματοποίηση συζήτησης είχε τεθεί από την αντιπολίτευση αλλά και την Ενωση Συλλόγων Γονέων πολλές φορές, χρόνια τώρα, χωρίς να εισακουσθεί από την Δημοτική αρχή.
Δεν είμαι σίγουρος ότι και αυτή η συνεδρίαση θα γινόταν, ακόμα και τώρα, εάν δεν είχε υποβληθεί ως ενυπόγραφο αίτημα από 25 δημότες και που σύμφωνα με το νόμο έπρεπε υποχρεωτικά να εισαχθεί προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο.
Ετσι λοιπόν, όσοι παραβρεθήκαμε ως εκπρόσωποι φορέων και ως απλοί δημότες στη συνεδρίαση, γίναμε για ακόμα μια φορά, στο ίδιο έργο θεατές.
Και το έργο είχε και αυτή τη φορά, τον δήμαρχο κ.Ζούτσο να παίζει ρόλο πρωταγωνιστή σε μια ανούσια και χρονοβόρα προσπάθεια εξιστόρησης δράσεων εκ μέρους της διοίκησης για την επίλυση προβλημάτων (σπασμένα τζάμια,καθαρισμό καυστήρων,αντικατάσταση φθαρμένων υλικών κ.λ.π) που έτσι κι αλλιώς προβλέπονται ως υποχρεωτικά καθήκοντα ρουτίνας και από αυτόν τον ανεκδιήγητο νόμο του Καλλικράτη.
Και ως συνήθως, καμία αναφορά ,καμία κουβέντα,έστω και ως ένδειξη καθυστερημένης αυτοκριτικής εκ μέρους του κ.δημάρχου για την στάση υποστήριξης του απέναντι στο Καλλικρατικό έκτρωμα. Στον νόμο που σχεδιασμένα συνεχίζει να οδηγεί την Τοπική Αυτοδιοίκηση όχι μόνο σε μαρασμό αλλά και σε ουσιαστική της κατάργηση,αφού έχει φορτώσει στους δήμους και όλα τα προβλήματα της παιδείας χωρίς την ανάλογη οικονομική στήριξη από τον κρατικό προυπολογισμό. Το μόνο που αρκέστηκε να ανακοινώσει ήταν, ότι η κρατική επιχορήγηση για το 2013 έχει μειωθεί κατά 65% περίπου, λες και είναι αυτό ένα απλό γεγονός και όχι το αποτέλεσμα εφαρμογής των κελευσμάτων του μνημονίου που εφαρμόζει πιστά η συγκυβέρνηση Ν.Δ-ΠΑΣΟΚ.
Και ως συνήθως, καμία αναφορά ,καμία κουβέντα,έστω και ως ένδειξη καθυστερημένης αυτοκριτικής εκ μέρους του κ.δημάρχου για την στάση υποστήριξης του απέναντι στο Καλλικρατικό έκτρωμα. Στον νόμο που σχεδιασμένα συνεχίζει να οδηγεί την Τοπική Αυτοδιοίκηση όχι μόνο σε μαρασμό αλλά και σε ουσιαστική της κατάργηση,αφού έχει φορτώσει στους δήμους και όλα τα προβλήματα της παιδείας χωρίς την ανάλογη οικονομική στήριξη από τον κρατικό προυπολογισμό. Το μόνο που αρκέστηκε να ανακοινώσει ήταν, ότι η κρατική επιχορήγηση για το 2013 έχει μειωθεί κατά 65% περίπου, λες και είναι αυτό ένα απλό γεγονός και όχι το αποτέλεσμα εφαρμογής των κελευσμάτων του μνημονίου που εφαρμόζει πιστά η συγκυβέρνηση Ν.Δ-ΠΑΣΟΚ.
Τα προηγούμενα χρόνια ο κ.δήμαρχος με περίσσεια έπαρση διαφήμιζε από τη μία την επίσκεψη του τ.πρωθυπουργού Γ.Παπανδρέου στο δήμο μας,από την άλλη την επίσκεψη του τ.υπουργού κ.Παπακωνσταντίνου όπως επίσης και του τ.υπουργού κ.Βορίδη.Και όλα αυτά για να αποδείξει ουσιαστικά, την σύμπλευση του σε μια πολιτική στην οποία οι παραπάνω περσόνες είχαν τον ρόλο του μαέστρου σε μια ορχήστρα κακοφωνίας και καταστροφής, σε όλους τους τομείς, μηδέ εξαιρουμένης της παιδείας.
Στο Δ.Σ λοιπόν, δεν αποτολμήθηκε καμία ανάληψη ευθύνης εκ μέρους του δημάρχου και φυσικά κανενός δημοτικού συμβούλου της πλειοψηφίας για την έλλειψη σχεδιασμού τόσων χρόνων όσον αφορά στη σχολική στέγη και όχι μόνο.Δεκάδες είναι οι αίθουσες containers στα προαύλια των σχολείων της Παλλήνης.Εκατοντάδες παιδιά κάνουν μάθημα σε ακατάλληλες συνθήκες ακόμα και μετά τη λειτουργία νέων σχολικών κτιρίων(Καλλιτεχνικό-5ο δημοτικό Γέρακα) που ολοκληρώθηκαν μετά από δεκαετίες!Για να μην μιλήσουμε για την παραγκούπολη του 3ου δημοτικού Γέρακα που χρόνια τώρα στέκει σύμβολο αφασίας και ανευθυνότητας του αρμόδιου υπουργείου.Για να μην αναφερθούμε στο 7ο δημοτικό Παλλήνης που έφερε στο μυαλό μας εικόνες από τον αμερικάνικο τυφώνα Κατρίνα.
Μόνιμη επωδός ως δικαιολογία :Δεν μας δίνουν λεφτά-δεν έχουμε λεφτά, δεν είμαστε εμείς υπεύθυνοι.
Φυσικά, αυτό είναι γεγονός.Ομως ποιός σιγοντάρισε αυτή την κυβερνητική πολιτική;
- Τι έκανε η πλειοψηφία της Κ.Ε.Δ.Ε και της Π.Ε.Δ.Α στα όργανα της οποίας συμμετέχει και ο κ.Ζούτσος μαζί με τους ομοιδεάτες του όλα τα τελευταία χρόνια;Σιγή ασυρμάτου!!!
- Με ποιο τρόπο η δημοτική αρχή συστρατεύτηκε με τους εκπαιδευτικούς στις αγωνιστικές τους κινητοποιήσεις για τη προστασία της δημόσιας παιδείας αλλά και του δικαιώματος στην εργασία, ενάντια στις διαθεσιμότητες και τις χιλιάδες απολύσεις;
- Πότε απέδειξε έμπρακτα την θέληση του να ενημερωθούν οι δημότες για το ποιός ευθύνεται γι'αυτή την κατάσταση, ώστε να δημιουργηθεί κύμα αντίστασης απέναντι σε αυτή την πολιτική;
- Πότε κάλεσε τους γονείς των μαθητών σαν τοπικός αιρετός άρχοντας να ακούσει την αγωνία τους για το νέο νόμο για το Λύκειο που σίγουρα θα στερήσει το δικαίωμα της μόρφωσης από μεγάλο μέρος αυτών των παιδιών και θα καταδικάσει τη μεγάλη πλειοψηφία τους στην ανεργία;
- Και πότε και με ποιό τρόπο ενήργησε έτσι ώστε να οργανωθεί μια αντίσταση απέναντι σε όλα αυτά;
Τι θα μπορούσε να απαντήσει ο κ.δήμαρχος στους δημότες για την ολιγωρία που επέδειξε απέναντι σε φαινόμενα κακοδιαχείρησης και σκανδάλων στα οικονομικά πεπραγμένα της πρωτοβάθμιας σχολικής επιτροπής και για τα οποία έχει επιληφθεί εισαγγελέας;
Δεν έχει καμία πολιτική ευθύνη για την ανεξέλεγκτη,παράνομη και ανήθικη διαχείρηση εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ από τους εντεταλμένους για αυτό το σκοπό;
Ολα τα παραπάνω θα μπορούσαν να αποτελέσουν ζητήματα ουσιαστικής συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο που πραγματοποιήθηκε. Μαζί με τα άλλα επιμέρους ζητήματα που τέθηκαν αποσπασματικά από τους ομιλητές στο Δ.Σ και αφορούσαν σε σοβαρά αλλά και καθημερινά προβλήματα,θα έκαναν πράγματι χρήσιμη και αποτελεσματική τη συνεδρίαση του οργάνου.
Ομως όχι,δεν έγινε δυνατό κάτι τέτοιο.Ποιός θα μπορούσε να το εμπνεύσει και να το επιδιώξει αν όχι ο δήμαρχος και οι δημοτικοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας κυρίως;
Σε κάθε περίπτωση,όλα τα παραπάνω,θα μπορούσαν κάπου να συναντήσουν τους προβληματισμούς του δημοτικού συμβούλου της πλειοψηφίας κ.Δ.Καρρά ο οποίος με δημόσια ''καλλιτεχνική'' διάθεση αναρωτιέται μέσω διαδικτύου εάν θα ήταν καλύτερα η συζήτηση να μην είχε γίνει στην αίθουσα του Δ.Σ αλλά στο πολιτιστικό κέντρο του Γέρακα όπου η σκηνή του θεάτρου(sic) είναι –όπως λέει-μεγαλύτερη,υποννοώντας βέβαια ...υφέρποντες θεατρινισμούς κάποιων ομιλητών .Ομως όχι,δεν έγινε δυνατό κάτι τέτοιο.Ποιός θα μπορούσε να το εμπνεύσει και να το επιδιώξει αν όχι ο δήμαρχος και οι δημοτικοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας κυρίως;
Προσωπικά, θα συμφωνούσα απολύτως μαζί του για τον χώρο της συνεδρίασης και μάλιστα θα περίμενα, αυτό να είχε γίνει πολλές φορές μέχρι σήμερα μετά από ‘’αυτεπάγγελτη’’ πρόσκληση της δημοτικής αρχής. Γιατί όχι λοιπόν, οι δημοτικοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας να μην μοιράζουν προσκλήσεις στις λαικές αγορές της Παλλήνης, αφού το πολιτιστικό κέντρο του Γέρακα διαθέτει εκτός από μεγάλη σκηνή και πολλές θέσεις για μαζική συμμετοχή των συνδημοτών μας.
Οσο για το ερώτημα που θέτει για το ποιά ζητήματα έπρεπε να συζητηθούν,προσωπικά νομίζω ότι αυτά που προτείνει, θα έπρεπε να τα απευθύνει εγκαίρως προς τον εαυτόν του και στην δημοτική αρχή στην οποία ανήκει, η οποία είναι και η αρμοδιότερη να τα απαντήσει ένα προς ένα.
Για λόγους δεοντολογίας τα παραθέτω παρακάτω όπως τα έθεσε ο κ. Καρράς δημοσίως:
Δημήτρης Καρράς: Η πρώτη συνεδρίαση για την παιδεία δεν ήταν αυτό που θα έπρεπε - Αναρωτιέμαι μήπως έπρεπε να είχε γίνει στο Πολιτιστικό που έχει καλύτερη σκηνή; .
Και συνεχίζει ο κ.Καρράς:
Δυστυχώς δεν ήταν αυτό που έπρεπε η ειδική για την παιδεία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που έγινε την Παρασκευή 1/11/2013. Και να σας εξηγήσω τι εννοώ:
Ποιος θα έπρεπε να είναι ο στόχος μιας τέτοιας συνεδρίασης
- Να ακούσει ο Δήμος γονείς, συλλόγους, εκπαιδευτικούς,
- Να κατανοήσει ο Δήμος ανάγκες με τις οποίες πιθανώς να μην έχει ασχοληθεί ακόμη,
- Να τεθεί πλαίσιο διεκδίκησης για πολύ συγκεκριμένα ζητήματα που απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα του Δήμου και που δεν μπορούν να λυθούν από το Δήμο.
- Να λάβει συγκεκριμένες αποφάσεις για το μέλλον
Με λίγα λόγια,μήπως ταιριάζει στην περίσταση η ρήση: Εξεστι Κλαζομενίοις ασχημονείν
Απλά αναρωτιέμαι...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου